{"id":1025,"date":"2023-02-13T15:43:29","date_gmt":"2023-02-13T14:43:29","guid":{"rendered":"https:\/\/www.dev.kazi.be\/?p=1025"},"modified":"2023-02-13T15:47:11","modified_gmt":"2023-02-13T14:47:11","slug":"tevreden-maar-niet-geengageerd","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.dev.kazi.be\/nl\/2023\/02\/13\/tevreden-maar-niet-geengageerd\/","title":{"rendered":"tevreden maar niet ge\u00ebngageerd"},"content":{"rendered":"\n

Tevreden medewerkers zijn niet per se ge\u00ebngageerde medewerkers. Omgekeerd evenredig, ge\u00ebngageerde medewerkers zijn niet noodzakelijk tevreden medewerkers.<\/p>\n\n\n\n

Medewerkers kunnen tevreden zijn met hun werk omwille van verschillende factoren. Zoals bijvoorbeeld; het loon, de arbeidsvoorwaarden, de toffe collega’s, het feit dat de woon-werk afstand goed meevalt… Al die zaken onthullen echter niets over de mate waarin de medewerker betrokken en ge\u00ebngageerd is bij de job.<\/p>\n\n\n\n

Even de rollen omdraaien. Ge\u00ebngageerde medewerkers, waarvan we trouwens weten dat ze doorgaans productiever zijn in hun werk, die kunnen net zo goed ontevreden zijn. Sterker nog, omwille van dezelfde factoren. Ze kunnen bijvoorbeeld ontevreden zijn met hun loon, arbeidsvoorwaarden, hun directe leidinggevende…<\/p>\n\n\n\n

Samenvattend; tevreden medewerkers zijn niet per se ge\u00ebngageerd, en vice versa. In het meest ideale geval zijn medewerkers tegelijkertijd tevreden \u00e9n ge\u00ebngageerd.<\/p>\n\n\n\n

Niet zeker hoe je dit in kaart kan brengen om er indien nodig een gepast gevolg aan te geven? We helpen je heel graag.<\/p>\n\n\n\n

\n